Beogradski srednjoškolci osmislili biljne sprejeve

Ideja o proizvodnji markera i sprejeva na biljnoj bazi namenjenih oslikavanju drveća i cveća, osvojila je prvo mesto na regionalnom takmičenju srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama „Poslovni izazov” održanom u petak u Beogradu.

Takmičenje je okupilo 100 učenika iz 29 srednjih škola iz beogradskih opština a p obedu je odneo tim koga su činili učenici Zemunske gimnazije, Medicinske škole Zvezdara, Pete ekonomske škole, Prve beogradske gimnazije i Tehničke škole “Kolubara” u Lazarevcu.

Petočlani timovi sastavljeni od učenika iz različitih škola dobili su zadatak da osmisle proizvod ili uslugu pomoću kojih će produžiti vreme boravka ljudi u prirodi. Uz pomoć poslovnih mentora kreirali su biznis planove za svoje ideje koje su na kraju dana u trominutnoj prezentaciji predstavili članovima žirija i publici.

“Naši sprejevi bili bi proizvedeni obradom voća, povrća i biljaka, pa ne bi predstavljali nikakvu opasnost za drveće i cveće. S druge strane, obezbedili bismo zabavan boravak u prirodi za cele porodice, kao i oslobađanje od stresa i kreativno izražavanje ljudi svih uzrasta”, objašnjavaju Sara, Nikola, Anastasija, Jovana i Veljko – članovi pobedničkog tima.

Članovi tri prvoplasirana tima obezbedili su sebi mesto u Nacionalnom finalu koje će biti održano u januaru u Beogradu, a pobednici na nacionalnom nivou će učestvovati na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana (u aprilu 2019. u Podgorici) zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.

Takmičenje “Poslovni izazov” je pokrenuto pre deset godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. U toku školske godine na šest regionalnih Poslovnih izazova (u Čačku, Leskovcu, Zaječaru, Kragujevcu, Novom Sadu i Beogradu) učestvuje više od 600 učenika iz 90 opština u Srbiji u kojima se sprovode obrazovni programi Dostignuća mladih iz oblasti preduzetništva i finansijske pismenosti.

“Cilj ovog takmičenja je da se učenicima pruži intenzivno jednodnevno iskustvo koje im omogućava da iskoriste svoje potencijale, nauče kako se radi u timu sa nepoznatim ljudima i razvijaju svoje prezentacijske veštine dok istovremeno sastavljaju realan biznis plan”, izjavio je Darko Radičanin iz organizacije Dostignuća mladih u Srbiji.Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj USAID, UniCredit banke, Ministarstva omladine i sporta i Univerziteta Metropolitan.